رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال: مدیرعامل پرسپولیس باید از شغل قبلی خود استعفا کند

آفتاب:‌ رییس هیئت مدیره باشگاه استقلال معتقد است که طبق قانون عضویت در هیئت مدیره باشگاه شغل محسوب نمی‌شود اما سمت مدیرعاملی شغل است.

سیداحمد رسولی‌نژاد، معاون حقوقی،‌ پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: در ترکیب هیئت مدیره دو نفر از پیشکسوتان این تیم حضور دارند. غلامحسین فرزامی که رییس کانون پیشکسوتان استقلال است و از چهره‌های خوش‌نامی است که قدیمی‌ترها او را بیشتر به یاد می‌آورند. جواد زرینچه نیز از نسل جدیدتر این تیم است و خیلی‌ها با نام و بازی‌های او آشنا هستند. دو نفر از نمایندگان که در مجلس تاثیرگذار هستند نیز در هیئت مدیره حضور دارند. دو نفر دیگر هم از دولت هستند (من و ساور). فتح‌الله‌زاده هم با نتایج خوبی که گرفته به عنوان مدیرعامل باشگاه کار می‌کند.

رسولی‌نژاد در ادامه بیان کرد: چند نکته وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. یکی اینکه امور اجرایی به مدیرعامل تفویض شده است و او هم با قدرت وظایفش را انجام می‌دهد. هیئت مدیره باشگاه باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشد و همچنین باید به تیم‌های پایه که آینده باشگاه را تضمین می‌کنند نیز توجه کرد. نکته بعدی که در حال بررسی خواهد بود این است که باید ببینیم امکان توسعه رشته‌های دیگر وجود دارد یا خیر. فعلاً باشگاه دولتی است و زیر نظر دولت کار می‌کند اما مطرح است که در نیمه دوم سال بخشی از سهام آن واگذار می‌شود. اما فعلاً طبق قانون این باشگاه به عنوان شرکت دولتی محسوب می‌شود و می‌تواند از آن کمک بگیرد. در واقع متولی این باشگاه‌ها وزارت ورزش و جوانان است.

رییس هیئت مدیره باشگاه استقلال بیان کرد: من به عنوان رییس هیئت مدیره باشگاه اعلام کردم که اگر انتقادها و پیشنهادهایی وجود دارد، درون تیم مطرح شود و رسانه‌ای نشود. هیئت مدیره ترکیب هماهنگ و همفکری دارد و آماده حمایت از باشگاه است. ان‌شاءالله در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی با حمایت و همراهی تماشاگران که امسال از نظر حضور آن‌ها سال خوبی را مشاهده کردیم، بتوانیم موفق باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در هیئت مدیره باشگاه استقلال به عنوان شغل دوم مشکل به وجود نمی‌آورد، گفت: این قانون شامل اعضای هیئت مدیره نمی‌شود اما اگر مدیرعامل باشگاه یا رییس یک فدراسیون شغل دیگری داشته باشد، مشمول این قانون می‌شود. رویانیان که به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معرفی شده است، باید از شغل قبلی خود استعفا بدهد.

او همچنین درمورد برنامه‌های هیئت مدیره جدید باشگاه گفت: تلاش می‌کنیم که جلسات هفتگی را برگزار کنیم و به‌زودی یکی از افراد هیئت را به عنوان سخنگو مشخص می‌کنیم تا پاسخ‌گوی رسانه‌ها باشد.

وی با اشاره به مسائل مالی باشگاه استقلال گفت: یکی از مشکلات ما مسائل مالی است که دولت باید به استقلال و پرسپولیس کمک کند. زمانی که شرکت واگذار می‌شود، باید کاملا تکلیف آن مشخص باشد اما در حال حاضر نگاه ملی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد و طرفداران این دو تیم منحصر به یک شهر نیستند. وقتی استقلال یا پرسپولیس در شهرستانی بازی می‌کنند، ورزشگاه مملو از جمعیت می‌شود اما زمانی که تیم خود آن شهرستان با یک تیم دیگری بازی می‌کند، چنین جمعیتی به ورزشگاه نمی‌آیند. این موضوع نشان می‌دهد که مردم به خاطر این تیم‌ها به ورزشگاه می‌آیند.

وی ادامه داد: سه‌شنبه با حداد عادل جلسه‌ای داشتیم و قرار شد که مجلس به این مسائل رسیدگی کند و این مشکل را اصلاح کند. اعتقاد من این است که حرفه‌ای بودن تعریفی دارد و وزارت ورزش باید این تعریف را مشخص کند.

رسولی‌‌نژاد گفت باید بلیت فروشی، تبلیغات کنار زمین و روی پیراهن و حق پخش تلویزیونی تعریف بشود و به همین راحتی نمی‌توانیم بگوییم که یک باشگاه حرفه‌ای است. هیچ اسپانسری 15 ـ 20 میلیارد هزینه نمی‌کند. باید یک روال قانونی طی بشود تا واگذاری به بخش خصوصی انجام بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: باید فضای باشگاه را آرام کرد. اینکه با یک برد یا یک باخت حاشیه درست بشود و پای هیئت مدیره به میان بیاید، درست نیست. باید تلاش کنیم تا فضای آرامی را ایجاد کنیم. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 127104
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1